Ganske stor overdose av Aerius

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Hva kan skje om det skjer noe i det hele tatt om du tar ganske stor overdose av aerius på en gang? Hvis det skjer no, isåfall hva og etter hvor lang tid og hvor mye må su ha tatt?

Kvinne, 13 år fra Trøndelag


RUStelefonen svarer:

I verste fall kan du oppleve sløvhet, depresjon av sentralnervesystemet, forvirring, hallusinasjoner eller psykoser, og kramper forekommer også. Vi gir ikke veiledning på hvor mye du må ta.

Hvis du har tatt for mye medikamenter, ring Giftinformasjonen 22 59 13 00 eller Legevakten 116 117.

Hvis du har det vanskelig og trenger noen å snakke med, ta kontakt med:

Mental Helse

Kirkens SOS

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Tjenesten er stengt fredag 17. mai og hele pinsen.

 

Vi åpner igjen tirsdag 21. mai kl 11.