For mange Paracet eller Melantonin

Går det ann å dø av å ta for mange Paracet eller Melantonin tabletter? (Please ikke svar med noe «du bør prøve å snakke med psykolog i stedet for å ta selvmord» shit)

Kvinne, 15 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Ja, det går an. Vi gir ikke veiledning på hvordan eller hvor mye som skal til. Det er viktig å være klar over at for store doser paracetamol kan gi alvorlige leverskader. For store doser melatonin kan føre til nedsatt bevissthet eller i verste fall føre til bevissthetstap. Hvis du har tatt for mye medikamenter, ring Giftinformasjonen 22 59 13 00 eller Legevakten 116 117.
All erfaring tilsier at når noen sliter med selvmordstanker hjelper det å snakke om det. Her er noen muligheter (dersom du selv ønsker det):
Mental Helse
Kirkens SOS