Akutte magesmerter

Hei. Har veldig akutte magesmerter. Mistenker cyster på eggstokkene siden dette er noe jeg har slitt veldig med. Har tatt 4g paracet i dag, og 1g ibux. Er det trygt å ta noe som helst mer enn det? Er det greit å kombinere andre smertestillende som Voltaren også om de ikke funker?

Kvinne, 19 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Siden du har akutte magesmerter vil vi sterkt oppfordre deg til å kontakte lege eller legevakt.
Når det gjelder medisinering er dette også noe du må snakke med legen om. Vi som jobber i RUStelefonen er ikke leger, og kan derfor ikke gi deg råd om din medisinering.
Vi kan likevel opplyse om at maksimal anbefalt døgndose Paracet for voksne er 4 g. I følge Helsebiblioteket kan doser over dette kan være giftige, så du må ikke ta mer Paracet før du har snakket med legen din.