Tatt ADHD-medisiner og har ikke ADHD

Hei, jeg har tatt adhd medesin (2 piller med 36 milligram og 1 med 53) Og har ikke adhd..
Jeg kan ikke stoppe og «smatte» og «bite» luft liksom, og er ekstremt tørr i munnen.. er dette normalt?
Med smatting mener jeg og åpne og lukke munnen akkurat som om jeg spiser noe, også suger jeg liksom på tunga.. har aldri vært sånn før, og det er bare ekstremt rart. Jeg har også drukket litt alkohol, (rundt 50cl 40%) Kan det ha noe med saken og gjøre eller er det noe anett? Kan liksom ikke stoppe.. (er også kvalm og føler jeg må spy, menn er veldig sikker på att det er drikken, siden jeg ikke klarer å drikke så mye før jeg blir dårlig)
Setter pris på svar 🙂

Kvinne, 15 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke en akutt tjeneste, og at det kan ta opp til fem virkedager før du får svar på innsendte spørsmål. Om du trenger svar med en gang, må du ringe Giftinformasjonen på 22 59 13 00, legevakt på 116 117 eller AMK 113.
Vi håper at det gikk bra med deg. Vi kan nok ikke si så mye om det du opplevde er normalt eller ikke, da du ikke skriver hvilken type medisin du har tatt. Det finnes en del ulike ADHD-medisiner. Vi håper du er forsiktig med å ta medisiner som ikke er ment til deg i fremtiden. Det kan være farlig og ofte er det ekstra farlig å kombinere medisiner med alkohol.