Sliter med panikkangst , vil dette gå over til slutt?

Hei, jeg røykte hasj fast før (ca nesten hver dag i uken) i ett års tid. Sluttet da jeg innså at dette bare var tull, holdt på med dette i 9 klasse.
Har klart meg veldig fint nå i ettertid, men plutselig for ca 3 år siden har panikkangsten vært der heletiden. Den er med meg hver eneste dag. Det gikk over i 1 års tid, men kom tilbake til slutt.. veldig slitsomt og meget bekymret for dette plager så ekstremt hverdagen min!
Vil dette gå vekk til slutt?

Mann, 19 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Å ha panikkangst er svært ubehagelig og vi forstår godt at du bekymrer deg over dette. Det er store individuelle forskjeller på hvor lenge og i hvor stor grad man blir plaget av senvirkningene etter hasjbruk. Hvorvidt panikkangsten skyldes hasjbruken eller ikke, er det vanskelig å gi deg noe eksakt svar på. Men det finnes hjelp å få og vi anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen som kan henvise deg videre. Du finner mer informasjon om behandling av panikkangst på nettsiden til nhi.no.