Overdose

Hei! Hva er den beste måten å ta overdose på slik at man bare sovner inn? Orker ikke livet mer og trenger hjelp til å få slutt på alt dette uten smerter. Har en del ideer, men er usikker på om det ville blitt smertefritt.

Mann, 29 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er veldig leit å høre at du har det så vanskelig, men vi gir ikke denne typen informasjon.
Vi vet ikke noe om din situasjon, men vi vil oppfordre deg til å snakke med noen om hvor vanskelig du har det. Det er mange som vil hjelpe deg. Du kan for eksempel ringe Mental Helses døgnåpne telefontjeneste (116 123). Den er gratis, og for alle som trenger noen å snakke med. Du kan også snakke med legen din og få en henvisning til psykolog, eller dra direkte på legevakta du opplever at situasjonen er akutt.
Husk at selv om ting føles håpløst akkurat nå, betyr ikke det at det ikke kan endre seg.