Øl og remeron?

Hei hvis man drikker en 6 halvlitere og har en 20 remeron 30 mg vil vel være ganske farlig og ta så mange skulle jeg tru?

Mann, 45 år fra Finnmark
RUStelefonen svarer:
Ja, i henhold til Felleskatalogen.no skal ikke alkohol og Remeron blandes fordi du blir trøtt, sløv og kan få pusteproblemer. Vi vet ikke hvorfor du spør om dette, men er det fordi du har det vanskelig og ønsker å ta en overdose på tabletter anbefaler vi deg å snakke med noen om det. Ta en prat med Fastlegen din eller ring Mental Helse anonymt på tlf. 116 123. Kirkens SOS jobber spesielt med selvmordsforebygging og du kan ringe de anonymt på 22 40 00 40.