Når kan jeg kjøre etter 1 cider? Er 35 år, 170 cm høy og 85 kg, om det har noe å si.. føler meg ikke beruset

Kvinne, 35 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Det kommer litt an på om det var snakk om en 0,33 liter eller en 0,5 liter, hvor lang tid du brukte på å drikke den, samt hvilken alkoholstyrke den hadde. Vi anbefaler at du fyller inn disse tallene i en promillekalkulator, som vil gi et omtrentlig anslag på når promillen din er nede i 0 (eller under promillegrensen 0,2). Grovt sett vil du sannsynligvis være klar til å kjøre bil 2-3 timer etter du drakk cideren (sett at du føler deg klar, selvsagt).