Lurer på om man blir dopet?

Jeg lurer på om jeg har blitt dopet. Var på en fest med veldig mye forskjellige folk over 200. Hadde med meg en kalinka og husker jeg begynte på den. Kort inn i festen kan jeg ikke huske noe mer fra og våknet opp i sengen min uten å huske noe som har skjedd. Fått vite at jeg ble kjørt hjem av politiet og at jeg har har dratt fra festen med alle og ikke klart å gå og tatt bybane osv. Folk har sagt at jeg var helt vekke og har spydd mye ettervært. Jeg har drukket ca en kalinka tidligere uten store problemer. Kan ikke skjønne hvordan jeg ble så beruset og plutselig ikke husker noen ting midt i festen. Folk har igså sagt jeg var veldig rød på øynene men kan være fordi jeg gren. Kan jeg ha blitt dopet?

Kvinne, 16 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å vite om du har blitt dopet på festen. På generelt grunnlag vil vi si at det å drikke en hel flaske sprit (eller en halv for den saks skyld) vil kunne gi en svært høy promille med black out, oppkast etc., og kan være svært farlig for deg. Du kan lese mer om alkohol og virkningen av den på vårt faktaark.
Hvis du en annen gang blir bekymret for at du har blitt «dopet» ned bør du ta kontakt med lege eller legevakt så snart som mulig. Mange stoffer går raskt ut av blod og urin, så det er viktig å få tatt prøver så raskt som mulig for at det skal kunne påvises.