Hvor lenge sitter ametamin i urin ved bomskudd?

Hei.
Jeg går på urinprøver hver mandag. Hadde en sprekk i helgen (lørdag) der jeg injeserte amfetamin. Det slår selvsagt ut på urinprøven jeg tok i dag (mandag). Tok i alt 5 gram, derav to bomskudd fordi åren var for tynn (har vanskelige året).
Det jeg lurer på; vil et bomskudd vise lenger på urinprøve? Kan jo være positiv opptil 10 dager. Tok jo meget høye doser inkludert bomskuddene og er redd jeg vil teste positivt neste mandag også. Da er det gått i underkant av 9 dager. Har tidligere vært positiv lenge i etterkant (6 dager), antagelig pga. de høye dosene.

Kvinne, 32 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å svare på om du vil teste positivt neste mandag, ettersom en blant annet har ulik metabolisme og forbrenner stoffer i ulikt tempo. Noen brukere mener at stoffet kan påvises lenger dersom en injiserer feil (bomskudd), og det er lett å tenke det fordi stoffet da ikke går direkte ut i blodbanen. Om dette stemmer, er vi ikke sikre på. Uansett vil det forekomme variasjoner fra individ til individ når det gjelder hvor lenge et stoff sitter i urin hos den enkelte.