Hvor lenge må man sitte inne på Vestmo behandlingssenter?

Hei. Jeg er jente på 17 år og jeg lurte på hvor lenge må man sitte inn på vestmo behandlingssenter, dersom du er russmissbruker? tar det 1-4 veke eller

Kvinne, 17 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Når det gjelder varighet på behandling, er dette noe som ofte tilpasses etter individuelle behov. Hva slags type behandling det er snakk om har også betydning – det er f.eks. forskjell på akutt avrusning og vanlig innleggelse, hvor akutt avrusning normalt har kortest varighet. Så, hvor lenge man kan forvente å være der er dessverre ikke mulig å forutsi for oss, men vi anbefaler at du tar kontakt med Ålesund Behandlingssenter og spør dem direkte om prosedyrene deres.