Hva kan jeg gjøre for å slutte med hasj?
Hei jeg er en gutt har røykte hasj på 5 år , hva skal jeg gjøre for å slutte med det?

Mann, 25 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
På siden vår «Hjelp til å slutte» finner du våre tips til å slutte med cannabis. Du kan også laste ned appen vår HAP(hasjavvenningsprogrammet).
Dette kan HAP hjelpe til med:
• Priskalkulator – oversikt over hvor mye penger du daglig sparer ved å slutte
• Tidstaker – oversikt over hvor lenge du har vært rusfri
• Abstinensgraf – oversikt over hvor du er i sluttefasen og hvilke abstinenser og ubehag du kan forvente deg
• Daglige temaer for motivasjon og refleksjon
• Triggerdagbok – gjør det enklere for deg å kartlegge og forstå hva som trigger lysten til å ruse deg, og hva du bør gjøre for å avstå
• Prestasjon – milepæler ved å slutte.
Ønsker du hjelp til å slutte kan du snakke med Uteseksjonen i Oslo. De som jobber der er erfarne fagkonsulenter med spesialkompetanse på cannabis. Du kan kontakte dem på Telefon: 913 03 913.
Lykke til!