Har kyssesyken og drakk alkohol

hei, jeg har hatt kyssesyken i rundt3 uker nå. jeg ble ganske alvorlig dårlig, spesielt i leveren min, så jeg var innlagt på sykehuset i fem dager. jeg var gul i huden og øynene. på lørdagen drakk jeg veldig mye alkohol, spesielt sprit og annen sterk alkohol. legen min hadde gitt meg streng beskjed om null alkohol. hvor lang tid tar det før jeg eit blir dårlig? er det noe jeg burde gjøre nå for å kunne forhindre dette?

Kvinne, 16 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke medisinsk helsepersonell og kan derfor ikke svare på spørsmålet ditt. Det vi sterkt oppfordrer deg til å gjøre er å ta kontakt med fastlegen din for en helsesjekk og ev. få tatt prøve av leveren din. Synes du det er vanskelig og kontakte legen din anbefaler vi deg å ta kontakt med Helsestasjon for ungdom der du bor. Du kan også sende spørsmålet til legen på Ung.no, men det kan ta noen dager før du får svar. Får du noen av de symptomene du hadde da du var innlagt på sykehus bør du ta kontakt med legevakt 116 117. Du behøver ikke vente til du får symptomer før du ringer legevakt, du kan ringe dit med din bekymring når som helst.