Dope seg på skolen

Er det lov å gå på do i timen, for å doppe seg siden det beroliger meg. får jeg ikke doppet meg går det dårlig på skolen

Annet, 16 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Det er litt vanskelig å svare på spørsmålet ditt da vi ikke vet hva slags rusmidler du snakker om. Men de fleste rusmidler er ulovlige, og det er uansett ulovlig å ruse seg på skolen. Om du opplever at du må dope deg for å gjøre det bra på skolen, håper vi at du kan snakke med noen om dette da dette neppe er en god løsning på sikt. Snakk med en lærer, sosiallærer, helsesykepleier eller eventuelt foresatte, så kan de hjelpe deg til å få det bedre.