Can CBD oils be legally purchased in Norway?

As Norway is not part of the EU, the general hemp law does not apply there. To be legally purchased, CBD oils must contain 0% THC right? (I can purchase CBD things, but with 0% THC?)

Mann, 17 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
In Norway, CBD is currently classified as a prescription drug. That means that in order to legally buy/possess CBD products (even if it contains little to no THC), you need a prescription. If you have a prescription, you are allowed to purchase a certain amount of CBD products abroad and bring them back to Norway (given that you bring the required documentation), or your local pharmacy can order the product in question. You are not, however, allowed to order CBD products through mail privately, even if you have a prescription, because it is illegal to import any prescription drug through mail whatsoever.
This is regulated by Statens Legemiddelverk – if you have further questions on this topic, they are likely to provide you with more information. Note that the laws of CBD regulation in Norway is currently undergoing scrutiny, so it might be subjected to change in the future. Also, you can consider seeing a doctor to discuss the opportunity of getting CBD products prescribed medically.