Tatt dobbel dose Pinex Forte.

Jeg har klart å gjøre noe dumt, jeg tok 2 pinex forte og 1 ibux og så glemte jeg hva jeg hadde tatt og tok 2 pinex forte til. Det var mindre enn 1/2 time mellom disse.
Er det farlig? Vil jeg bli dårlig?
Jeg går på pinex forte og andre sterkere medisiner fast og tar p.f 3 gngr for dagen.
Jeg har bihulebetennelse og migrene og klarte rett og slett å glemme at jeg hadde tatt de. Men så så jeg på brettet at det var færre igjen enn i morges..????????

Kvinne, 32 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å forutsi hvordan du vil reagere på dobbel dose medisin da dette er høyst individuelt. Vi vil anbefale deg å kontakte lege, legevakt eller Giftinformasjonen (tlf. 22 59 13 00). De kan vurdere situasjonen å si hva du skal gjøre med medisinering resten av dagen.
Vi vil gjøre oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste, det kan ta flere dager å få svar her. Spørsmål som haster bør stilles på chat eller over telefon. Ved fare for liv og helse kontakt 116 117 eller 113.