Paracet for å dø

er 14, veier 50-60 kg, hvor mange 500mg pareceter må jeg ta for og dø? og hvor lenge må jeg vente før det er for sent og redde meg? og når må eg si ifra etter jeg har tatt de?

Kvinne, 14 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi kan ikke svare deg på hvor mange Paracet du må ta for å dø. Hvis du lurer på effekten av overdose på paracetamol kan du ringe giftinformasjonen: 22591300, eller du kan lese pakningsvedlegget til Paracet.
Vi vil på det sterkerste fraråde deg til å ta for mye Paracet, det kan være smertefullt i tillegg til at du kan få leverskader som du kanskje må leve med resten av livet.
Hvis du har det vanskelig og tenker at du vil dø kan det være godt å prate med noen om det. Du kan for eksempel stikke innom helsestasjon for ungdom, eller du kan snakke med helsesykepleier eller sosiallærer på skolen.