Overdose Paracet

Hei. Eg e 36 år. Har slitt psykisk i mange år. Men d siste året har d vert mye så har skjedd og me meg og rundt meg. . Eg e veldig langt nere nå for tiå. For ca 3 uker siden tok eg overdose på paracet . 1 hel pakke på 500 mg altså 20 stk. Eg hadde lyst å dø men Ingenting skjedde me meg. Eg e endel overvektige. Mange timer etter inntaket blei eg veldig trøtte men eg vet ikke om d va pga tbl eller for d d blei kveld. Hj..spl fekk vite dette ca 5 timer etter inntaket og tok kontakt me legevakten som tok kontakt me meg igjen. Ca 9 timer etter inntaket fekk eg motgift på sykehuset. Så mine spørsmål e.
1 . Koffer skjedde der ingenting me meg?
2. Kan d ha någe me at eg e overvektige så tåle kroppen mer?
3. Kor mye «tåle» egentlig en kropp me paracett?
Me tanke på eg tok di eg tok men ingenting så skjedde me meg.

Kvinne, 36 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke helsepersonell og svarer ikke på denne typen spørsmål om medisiner. Dersom du vil vite mer om paracetamol, kan du snakke med legen din eller med Giftinformasjonen. Giftinformasjonen har døgnåpent og du kan alltid ringe dem dersom du har fått i deg for mye eller er redd for forgiftning (22 59 13 00).
Vi håper du får hjelp når du har det vanskelig. Det kan være veldig godt å ha hjemmesykepleien å snakke med. Du kan også ta kontakt med Mental Helse på 116 123 eller Kirkens SOS (hele døgnet) telefon 22 40 00 40.
Her finner du en oversikt over flere steder du kan henvende deg.