Jeg har nå brukt heroin i noen måneder i strekk, men jeg vil så gjerne av

Hei.
Jeg misbruker heroin, som regel så gjør jeg det ganske så regelmessig men så kan jeg ta en pause og gå av ved hjelp av subutex for så å gå tilbake på heroin. Jeg kjøper Subutex ulovlig og er ikke registrert noen steder som rusavhengig eller vært på avrusning. De siste 3 gangene jeg tok subutex når jeg skulle gå av ble jeg kjempedårlig, altså abstinens dårlig med ekstreme mengder med slim som gjorde at jeg ikke fikk kastet opp og derfor hadde følelsen av at jeg kveles av all slimet for det var umulig å puste når det først skulle opp og ut. Jeg har nå brukt heroin i noen måneder i strekk og ganske mye om dagen, opp mot 2-2,5 gram om dagen, jeg røyker og skyter ikke, men jeg vil så gjerne av nå. Problemet er at jeg har så sterk angst og er kjemperedd for å gå av nå ved hjelp av Subutex iom at jeh hadde dårlig erfaring de 3 siste gangene med den. Jeg er overbevist om at jeg kommer til å kveles av all slimoppsamling, og jeg har heller ingen som kan være hos meg mens jeg prøver å gå av. Jeg lurer på om man kan få hjelp på dagen og evt hvor? Kan man ringe ambulanse, vil de da komme? Jeg vet at man kan dø av abstinenser, og som sagt så er jeg 100% overbevist om at jeg kommer til å dø og derfor skulle jeg gjerne henvendt meg et sted men jeg vet ikke hvor…
Jeg har ellers alltid brukt Subutex i ca 4 år av og på uten å noensinne ha opplevd noe i nærheten av det jeg opplevd de

Kvinne, 31 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Hvis du vil ha akutt rushjelp, er legevakten veien å gå. Du kan også ringe ambulanse, det er meget god mulig de kommer og henter deg. Du kan forhøre deg med dem om det finnes et akutt-tilbud. Her er informasjon om rusakutten (avdeling IR) ved Ahus.
Hvorfor du har reagert som du har, er ikke godt å si. Det er vanlig å bruke Subutex ved avrusing fra heroin. Det kan hende du ikke har ventet lenge nok etter siste dose heroin og derfor fått en abstinensreaksjon.
Vi håper du får tilbud om hjelp!