Får hallusinasjoner når jeg drikker

har slitt med hallusinasjon når jeg drikker..drikker kraftig 2-3 flasker med whisky aleine..men hallusinasjonene har vært så kraftig at jeg har snakket med folk som ikke eksisterer i over 3 timer..skjelver mye når jeg legger meg..får som regel ikke sovet på over 15 timer etter min siste drikk..sliter mye med depresjon…får alltid angst..skader meg alltid ..men ikke hensikten…jeg vet ikke hva å gjøre..får jeg har ikke lyst å død…hva burde jeg gjøre? jeg drikker fordi jeg takler ikke hverdagen..er nylig sluttet narkoman på 12 år som slitet med hverdagen..har dere noen tips..jeg har en psykolog..men hun forstår meg ikke.

Mann, 30 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det er ikke vanlig å oppleve hallusinasjoner av alkohol, men ved store inntak kan det skje. 2-3 flasker whisky er mye, og kan gi farlig promille. At du ikke sover kan være med på å forsterke dine hallusinasjoner. Alkoholabstinenser kan også gi hallusinasjoner.
Det er leit å høre at du opplever at psykologen ikke forstår deg. Vi vet ikke nok om din situasjon til å gi deg konkrete råd, men vi anbefaler deg å søke hjelp. Om du vil ha en annen psykolog, bør du snakke med din nåværende psykolog om dette. Eventuelt kan du ta kontakt med fastlegen.
Det kan være at din kommune har tilbud som kan passe deg og din situasjon. Eventuelt kan du vurdere om  AA eller NA er noe for deg. Det kan være fine holdepunkter om du sliter med hverdagen og med depresjon. Om du ønsker hjelp til å finne frem til ulike tilbud, ta kontakt med oss på chat eller telefon, eller send inn nytt spørsmål hvor du skriver hvilken kommune du er tilknyttet.