Blande magic mushrooms og alkohol

Hei.. jeg vil bare si meg svært uenig med det dere skriver om blandingsbruk av magic mushrooms og alkohol. Dere påstår at det er lettere og få en «bad Trip» hvis du blander sopp og alkohol. Det er Feil informasjon.. jeg og alle jeg kjenner som har prøvd psykedeliske stoffer vet at alkohol demper effekten av de psykedeliske stoffene.
Så hvis du er i ferd med og få en «bad Trip» vil jeg faktisk anbefale litt alkohol og hvis mulig få tak i Valium el lignende. Hvis du er sammen med noen som er i ferd med og få skikkelig angst pga LSD eller Sopp, kan det faktisk hjelpe og bare nevne at det er sikkert bare LSD/Soppen som begynner og funke litt for heftig. Det er mange som glemmer at man har tatt de stoffene når man Får en Bad Trip..! Og like fort som de kjipe,skremmende tankene kommer, forsvinner de igjen like fort

Mann, 42 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Takk for tilbakemelding fra deg. Du refererer trolig til denne teksten:
Alkohol & fleinsopp
Denne kombinasjonen kan øke risikoen for en «bad trip». En «bad trip» er en ubehagelig opplevelse som kan medføre psykiske problemer som angst, flashbacks og nervøsitet.
Vi er enige i at den ikke er spesielt presis og omformulere den ved anledning.
Når det gjelder kombinasjoner med alkohol er det nærliggende å tro at dosering er svært viktig da vi vet at lav promille ofte gir en følelse av velvære mens høy promille ofte virker motsatt. I tillegg er det jo slik at alkoholrus oppleves forskjellig fra person til person. Noen liker den og andre synes den er ubehagelig. Vi vil tro at grunnfølelsen man får på alkohol vil påvirke effekten av psilcybin. Som du sier, noen som kan få dempet angst (eller risiko for angst) ved å innta alkohol. Men dette gjelder for dem som i utgangspunktet reagerer slik på alkohol (avslappet, bedre humør, mindre angst osv.). Men det er det faktisk ikke alle som gjør. Mange mennesker har veldig uforutsigbare reaksjoner på alkohol. Det kan dreie seg om sinne, aggresjon osv. Dersom slike reaksjoner blandes med sopp/LSD, kan utfallet bli ganske dramatisk. Dette betyr ikke at alkohol alltid vil forsterke effekten av sopp/LSD, men risikoen for at den kan gjøre det er tilstede. Om risikoen for bad trip øker, er ikke helt åpenbart, og derfor skal vi også omformulere teksten ved anledning.
PS: Du nevner diazepam. Det er forskjell på blanding av flein med benzodiazepiner versus alkohol. Diazepam har en udelt beroligende virkning, og vil derfor virke utmerket ved angst/bad trip. Alkohol har en mer sammensatt effekt og kan slå ut veldig ulikt ut fra dose og individuelle forskjeller.