Tok dobbel dose zoplicone

Jeg har fått zopiclone actavis med resept via BUPP, men pillene gir meg null effekt og jeg sliter fortsatt med å sovne. Så derfor tok jeg to piller i stedenfor bare 1 for to timer sider, men det funka ikke heller ikke. Men nå er jeg redd for forgiftning liksom..

Kvinne, 16 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Du bør aldri ta mer av en medisin enn det som er anbefalt deg. I større doser kan Zoplicone gi forgiftningsymptomer som igjen kan være farlig, men dobbel dose vil normalt ikke være farlig. Det kan være at du ble ekstra trøtt, svimmel eller kvalm, som er vanlige bivirkninger. Vi anbefaler deg å snakke med BUP eller lege om at du ikke opplever at medisinen virker.
Vi vil også gjøre oppmerksom på at vi ikke er en akutttjeneste, og det kan ta opp til 7 dager å få svar på spørsmål du sender inn. For problemstillinger som krever med en gang, ring Giftinformasjonen  22 59 13 00, legevakt 116117 eller AMK 113.