Syk og vondt i hodet etter å ha brukt rusmidler

Jeg tok litt kokain (første gang), Ritalin, weed, xanax, alkohol, molly (første gang), og tramadol (også første gang). Det er to dager siden men jeg har fortsatt vondt i hode, men begynner også å bli syk så kan jo være derfor men lurer på om det kan være at rusmidlene gir den bivirkningen

Kvinne, 17 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Ja, det er vanlig å oppleve ubehagelige ettervirkninger etter å ha brukt rusmidler, og særlig dersom det er snakk om forholdsvis mange på én gang. Det kan være snakk om ulike typer ubehag, noen som føles litt som å være syk. Sånn sett kan det være snakk om ettervirkninger av rusbruken, ja. Men husk at det også kan være andre måter å bli syk på – f.eks. dersom noen smittet deg, eller du frøs, eller andre ting. Så, dersom det ikke blir bedre etter noen dager, kan du vurdere å ta en sjekk hos helsepersonell.
For øvrig beskriver du en kombinasjon av rusmidler som kan være ganske risikabel. Flere av stoffene du nevner skal helst ikke tas samtidig. Nå vet ikke vi hva som er bakgrunnen for at du brukte alt dette på én gang, men vi vil på det sterkeste oppfordre deg til å være veldig forsiktig med denne typen rusbruk fremover. Å ta alt dette på én gang, ville potensielt kunne gitt ganske alvorlige konsekvenser. Det er helt naturlig å være nysgjerrig på rusmidler, men her beskriver du et forbruk som høres ganske voldsomt ut, og det er viktig at du er forsiktig i fremtiden. Dersom du ønsker å snakke om bakgrunnen for dette inntaket, er du velkommen til å ta kontakt på chat eller telefon i våre åpningstider.