Rhinitt etter narkotikabruk

Hei. Jeg har en venn som nylig sluttet å bruke narkotika, noe vi rundt er veldig glade for. Han har sagt han lurer på om han gikk rhinitt av å sniffe alle de stoffene gjennom åra. Han er for redd for å spørre her selv, han har blitt noe paranoid, så da spør jeg for han. PS. Han er i behandling for det tidigere misbruket

Annet, 18 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Gratulerer til din venn som har klart å slutte å bruke narkotika, og til dere som nok nå er ganske lettet. Til opplysning er våre tjenester helt anonyme, om han ønsker å kontakte oss på egen hånd.
Vi er ikke helsepersonell, og plages vennen din med rhinitt, bør han snakke med kyndig helsepersonell om dette. Det vi kan si, er at dersom han over tid har inntatt narkotiske stoffer gjennom å sniffe det, kan dette skade nesens slimhinner og nesevegg.