Overdose på Ritalin og vodka?

Hei, jeg har tatt 150mg Kanskje litt mer ritalin pluss drakk en del vodka og etter en liten stund følte jeg meg helt nummen svimmel litt kvalmen og skjelver som faen og svetter som en gris. Har også hørt susing vet ikke om jeg har feber er litt vanskelig å kjenne med dyp bløte hender. Er 154 høy og veier ca 77 og lurer da på om det er en mulig liten overdose

Kvinne, 20 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Først og fremst må vi informere om at vi hverken er helsepersonell eller en akuttjeneste – det kan ta opptil flere dager å få svar via vår spørsmål og svar-tjeneste. Ved behov for umiddelbar medisinsk bistand, kontakt ambulanse 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Det du beskriver høres ut som en mulig overdose ja, eller i hvert fall ubehagelige bivirkninger som følge av et høyt inntak Ritalin og vodka. Dette går vanligvis over av seg selv etter en viss stund, men dersom du fremdeles føler deg dårlig anbefaler vi at du snakker med legen din, en helsestasjon for ungdom, eller en av helsetjenestene nevnt ovenfor.