Lavterskeltilbud for nære pårørende

Hei,
Jeg lurte på om dere vet om et lavterskel tilbud hvor man kan snakke med en fagperson ang utfordringer med nære pårørende som er rusavhengige. Jeg prøver å google, men er ikke interessert i gruppesamtaler og det må være i Akershus eller Oslo.
Jeg går med med en del ubearbeidede ting inni meg og kjenner meg ensom i situasjonen. Dette gjelder kjæresten.
Håper dere vet om noen jeg kan snakke med face to face.

Kvinne, 25 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det finnes flere tilbud som kan passe deg og din situasjon:
Vi anbefaler deg å snakke med enten Veiledningssenteret for pårørende, et tilbud til pårørende til rusavhengige. Det ligger i nærheten av Ahus (sykehuset). Du trenger ingen henvisning, og det er gratis. Du kan både snakke med dem på telefon og ved oppmøte. Telefon: 400 31 093. E-post: postost@veiledningssenter.no.
I tillegg ligger det et pårørendesenter i Oslo. Dette er et tilbud til pårørende generelt.
En annen mulighet er Blå Kors Kompasset i Oslo. De tilbyr terapi og rådgivning til unge mellom 14 og 35 år som har foreldre med alkohol- eller andre rusproblemer. Tjenesten er gratis og du trenger ingen henvisning.
Vi håper du får den hjelp og veiledning du har behov for.