Hvor lenge varer tramadolabstinens?

Hvor lenge varer abstinens dvs. søvnproblemer fra man slutter med Tramadol. Mer en 60 timer? Bruker 100 – 200 mg i mer enn tre år.

Mann, 73 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Hvor lenge du vil ha abstinenser etter å ha brukt Tramadol i mer enn tre år er vanskelig for oss å svare på. Abstinensplager er veldig individuelt både når det gjelder grad og varighet. Det kommer også litt an på om du trappet ned eller om du stoppet brått. Men på generelt grunnlag kan vi si at det nok er en risiko for at det varer mer enn 60 timer.
Hvis dette blir veldig plagsomt for deg kan du ta en prat med legen din, du bør kunne få noe hjelp/oppfølging der.