Hvor lenge sitter narkotiske stoffer i blodet?

Hei 🙂 hvor lenge sitter narkotiske stoffer i blodet? Er det noe som kan jukses med? Er bekymret for min datter som har vĂŠrt i feil miljĂž noen mnd Hun er villig til Ă„ ta blodprĂžve men liten vits om det er borte fra blodet 🙁
Kvinne, 49 Ă„r fra Nordland

RUStelefonen svarer:
Ulike rusmidler har ulik pÄvisningstid. Hvor lenge man kan finne det i blodet kommer altsÄ helt an pÄ hva slags stoff det er.
BlodprÞver brukes normalt for Ä finne ut om noen er pÄvirket av et stoff, mens urinprÞver brukes for Ä finne ut om man har brukt det i det siste. Dette er fordi de fleste stoffer kan pÄvises mye lengre i urinen. Det er ikke umulig Ä jukse pÄ slike prÞver, men blir prÞven tatt hos legen vil det som regel vÊre veldig vanskelig.
PÄ siden vÄr Narkotikatesting og urinprÞver finner du en oversikt over hvor lenge de vanligste stoffene kan pÄvises.
Var du fornĂžyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!
Send inn spÞrsmÄl
Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spÞrsmÄl ved Ä lage et kodeord du senere kan sÞke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngÄ Ä oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du fÄr svar sÄ fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spÞrsmÄl gjelder vanlig bruk av medisiner, mÄ vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rÄdgivning vi ikke kan gi.
Send inn spÞrsmÄl
fant du ikke det du lette etter?
Velkommen til RUSinfo!
Vi holder stengt alle rÞde dager i pÄsken.
Vi Ă„pner igjen tirsdag 2. april kl 15.
Vi Þnsker alle en god pÄske!
Â