Hasjlukt?

Har en leieboer som jeg lurer på bruker hasj? Det er en litt sterk lukt som setter seg i halsen…..
er det noe sted i Oslo det er mulig å få kjenne lukt er på stoff?.
Det kan være tobakk, men har begynt å lure.
De sitter og drikker øl og litt sterkere vodka som blandes mrd brus.
Blir derfor sløve i ansiktet.
Jeg kan ta feil, men…..lurer

Kvinne, 69 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Hasj har en særegen lukt. Det er ikke så lett å beskrive lukt, men vi kan gjøre et forsøk. Hasjrøyk kan lukte litt søtt og krydderaktig (noen synes det minner om røkelse). Lukten er ganske intens, men mange blander hasj med tobakk, noe som gjør at det ofte lukter både hasj og tobakk.
Vi kjenner dessverre ikke til noe sted du kan få lukte på ulike stoffer uten å oppsøke det illegale markedet. Det enkleste er kanskje å ta en prat med leieboeren din.
Dersom du har spørsmål vedrørende leieforholdet, kan du få hjelp til dette gjennom Forbrukerrådet.