Har funnet aluminiumsfoliebiter rullet som en «klumpete» rulling

Hei
Har funnet aluminiumsfoliebiter rullet som en «klumpete» rullings. Svartbrent i enden. Lukter spes.tobakk/røyk. Kan politiet analysere folierøyke o
Å svare meg på hva dette er
Håper på svar.
Mvh bekymret mor

Kvinne, 53 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Vi tror ikke at politiet vanligvis foretar rusmiddelanalyser av privatpersoners brukerutstyr, men de kan sikkert ta en titt på dette og gi sin mening om hva det kan være og hva slags rusmiddel det eventuelt har blitt brukt til. Et alternativ kan være å spørre barnet ditt direkte, kanskje kan det være en inngang til en samtale mellom dere. Ta gjerne kontakt med oss om du trenger tips om hvordan ha en slik samtale, eller om det viser seg at barnet ditt bruker rusmidler.