Fyllesyke.

Hei,
I går drakk jeg halv flaske rødvin og et halvt liter øl. Jeg sluttet å drikke kl.12. Nå er det kl 11.45 på dagen. Jeg kastet opp 5 6 ganger. Nå kan jeg ikke spise eller drikke noe. Jeg drakk med en venn. Jeg spurte han hvordan det går, han sa alt i orden. Anbefaler du noe?

Mann, 30 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Det du beskriver høres ut som klassiske symptomer på fyllesyke. Selv om du ikke har matlyst kan det være lurt å få i seg noe væske og mat etterhvert. Det er ikke så viktig hva det er, men mange foretrekker salt mat. Chips eller salte kjeks er eksempler på mat som kan være lett å spise selv om du er kvalm. Ofte vil du føle deg litt bedre når du har spist noe.
Mistenker du likevel av en eller annen grunn at noen kan ha puttet noe i drikka di, vil vi anbefale deg å ta en urinprøve så raskt som mulig.
God bedring!