Foreldrene våre er alkoholikere

Hei vi er en gutt og ei jente på 15 og ett halvt år, vi er bror og søster tvillinger og bestevenner. Begge foreldra våre er alkoholikere, så de har aldri tid til oss to. Det har gjort at vi to har lært i tidlig alder, og ta vare på oss sjøl og på hverandre. Vi to er skikkelig sammensveisa, og henger alltid sammen. Og vi to tar alltid skikkelig vare på hverandre. På grunn av drikkinga til foreldra våre, har vi to fått ett skikkelig dårlig forhold til både mamma og pappa. Og vi har begge to sklidd langt bort fra foreldra våre. Hilsen tvillingbror og tvillingsøster på 15 og ett halvt år, som er bestevenner.

Annet, 15 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Så bra at dere har hverandre! Det er leit å høre at foreldrene deres har såpass problemer at de aldri har tid til dere og at dere må ta vare på dere selv. Slik skal det ikke være. Hvis dere ikke har noen voksne som vet om dette eller som følger dere opp, anbefaler vi dere å snakke med noen om det. Det kan for eksempel være en tante, onkel, besteforeldre, lærer, sosiallærer, helsesykepleier eller en annen voksen dere stoler på. Dere kan også sjekke ut barsnakk, det er et tilbud for barn av rusmisbrukere. Alarmtelefonen 1116 111 er barnevernets vakttelefon for barn og unge som du kan søke råd hos.