Forbedret livskvalitet cocain

Behovet og forbedret livskvalitet cocain eller legemidler tilsvarende gjerne forbedret kvalitet mindre mengder da dette er egentlig eneste tror forbedrer livskvalitet/forbundet med økt velvære /smertedempende’ osv .De er vel ikke så viktig for allmennheten heller brukerlegemidler som bryte ned kroppen som ADHD midesine nervesystemet endrede /subuteks som ødelegger livskvaliteten samt bryter ned muskelmasse og vere /eller legemidler som metadon som er direkte relatert til aktiv dødshjelp noe i veien for at allmennheten heller brukerlegemidler som hjelper i stedet ??

Mann, 40 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Det kommer an på hvem du spør. Hvis du spør de lovgivende instanser vil de si at det er noe i veien med å bruke kokain, av ulike grunner. Flere i legemiddelindustrien vil også hevde at kokain har svært få medisinske anvendelsesområder, og at bedret livskvalitet (i lengden) ikke er et av dem.
Hvis du spør de som bruker kokain, vil nok svarene variere litt mer. Noen er veldig fornøyde med å bruke kokain en gang i blant, og de opplever kanskje bedret livskvalitet. Andre vil trolig si at kokain har forverret deres livskvalitet.