Føler meg fortsatt ikke normal etter å ha spist hasj.

Jeg var på fest og noen hadde puttet hasj inn i deigen til brownie, og jeg spiste en uten at jeg visste det var hasj inni. Jeg er redd fordi jeg føler meg fortsatt ikke normal etter et par dager. Verden føles urealistisk og helt annerledes enn før. Kommer jeg noengang til å bli normal?

Kvinne, 16 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Det er ikke så rart at du føler deg litt rar etter å ha spist hasj, spesielt siden dette var første gangen. For de aller fleste går dette over av seg selv ila. noen dager. Noen få er plaget i lengre tid, og hvis du ikke skulle føle deg noe bedre i dag kan det være lurt å snakke med noen. Du kan for eksempel snakke med helsestasjon for ungdom eller helsesykepleier på skolen. Begge deler er gratis, og du trenger ikke henvisning.