Er det vanlig å bli rastløs etter å ha tatt MDMA?

Jeg er ei jente på 21 år som tok MDMA igår for andre gang på festival. Idag kjenner jeg på en skikkelig uro i kroppen . Klarer ikke å legge meg eller sitte og hvile. Må gå rundt hele tiden og holde meg aktiv. Trodde det var vanlig å bli sliten, slik jeg ble forrige gang. Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre for å roe meg ned. Er redd jeg ikke får sove.
Takk på forhånd.

Kvinne, 21 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Ja det er nokså vanlig å bli rastløs etter bruk av MDMA, dette fordi stoffet er sentralstimulerende. Det er også vanlig å bli sliten og nedstemt, men dette kommer gjerne etter at den stimulerende effekten har gått helt over.
Det beste du kan gjøre for å roe deg ned er å la være og bekymre deg for at du ikke skal få sove, og styre tankene dine i positiv retning. Spis og drikk hvis du klarer, og ta gjerne i bruk helt vanlige avslapningsmetoder, for eksempel disse som helseBergen anbefaler.