Subutex abstinenser

Heisann .
Jeg har vært avhengig av subutex i noen måneder nå. Forsøkte å brekke av for 1mnd siden og endte me ambulanse pga smerter og intens kvalme.
(lå 4dager med behandling i form av alfa/beta -blokkere og kvalmestillende)
En følelse som er helt umulig å beskrive me ord..
nå er jeg der igjen. Ca 12-18t før helvete braker løs.
Hvor bør jeg henvende meg ved slike kriser? 113? Eller finnes egne tjenester for slikt?

Mann, 40 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Merk at vi er ikke en akuttjeneste. Det kan ta flere dager å få svar på nettsiden vår.
Du sier ikke hva du mener med å «brekke av». Er det å bråslutte? I så fall er det ikke rart du hadde det ubeskrivelig. Subutex bør trappes ned over tid og deretter er det beste en innleggelse hvor du kan få medisinsk og menneskelig støtte.
Hvis det fortsatt er aktuelt, vil vi anbefale deg rusakutten i Trondeim eller be legen din om henvisning til avrusing. Det er mye lettere for deg å gå av dersom du tar i mot hjelp fra rusomsorgen. 4 dager er for lite, du trenger mer tid for å bli frisk.