Paralgin Forte og Imovane – bilkjøring

Jeg har kroniske artroselidelser, med mye smerter. Tar 3-4 Paralgin Forte daglig. Kan jeg da ta en Imovane 5mg til natten?
Syns det er viktig å holde seg innenfor reglene. Vil jo gjerne samtidig ha førerkortet noen år til! Men syns reglene er blitt litt vanskelige.
Imøteser Deres tilbakemelding

Kvinne, 68 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Så vidt vi har forstått er det greit å kjøre dersom du venter minst åtte timer etter inntak av Imovane. Dette forutsetter at du har en stabil og fast dose Paralgin forte.
Ja, reglene er blitt vanskeligere. Men det er ikke du som skal kunne reglene, det er din din lege (den som skriver det ut til deg) som skal kunne dette, og som er pliktig å informere deg om hva du kan og ikke kan bruke av medisiner.
Håper det var litt hjelp, snakk gjerne med legen ved neste anledning.