Overdose quetapin

Hei jeg lurer på om det er farlig å ta for mye av quetapin 25 mg jeg får 5 stk hver kveld før jeg legger meg for at jeg skal sove men så lurer jeg på hvis en tar 35 stk quetapin 25mg er det farlig?

Kvinne, 34 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Vi har ikke eksakt informasjon om hvor store doser som kan være farlig når det gjelder quetapin. Det er ikke alltid sammenheng mellom inntatt mengde/konsentrasjon i blodet og forgiftningens alvorlighetsgrad. I noen tilfeller kan selv en moderat stor dose gi tegn på forgiftning. Quetapin i store doser kan være sterkt dempende på sentralnervesystemet, gi farlig lavt blodtrykk, og ujevn/rask puls og pusteproblemer.
Dersom du er redd for at du har fått i deg for mye, ring Giftinformasjonen 22 59 13 00.