Hvordan trapper jeg ned på Imovane?

Hei Jeg har gått på 7.5mg imovane men har brukt 5mg ca 1år nå og ønsker å trappe ned og slutte helt..kan jeg få noen tips å råd..har avtalt med fastlegen at jeg ikke benytter noe når jeg begynner på jobb igjen 19 aug ferie fra 22juli….

Mann, 66 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er viktig at du tar kontakt med din fastlege som kjenner deg og som kan hjelpe deg til å sette opp en plan for nedtrapping. Det er ikke store dosen du bruker, så det bør kunne gå ganske greit.
Vi har noen tips til hvordan du kan forberede deg for å trappe ned og slutte helt med Imovane. Det er ikke uvanlig å få tilbakefall når du slutter med et rusmiddel, og derfor er det viktig å være godt forberedt så du takler overgangen bra.