Hvor mange dør av misbruk av rusmidler i året?
Hvor mange dør av misbruk av rusmidler i året? 🙁 Håper der svarer så snart som mulig

Mann, 12 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at det kan gå noen dager før man får svar på denne tjenesten. Ved behov for rask tilbakemelding må du gjerne kontakte oss på telefon eller chat i åpningstiden (hverdager 11-18).
Når det gjelder spørsmålet ditt, så har vi ikke statistikk for det siste året enda. Men det vi kan se på statistikken fra de foregående årene er at narkotikadødsfall har gått noe ned. I 2015 var det registrert 288 narkotikadødsfall i Norge, i 2016 var tallet 284 og i 2017 viser statistikken at 247 mennesker døde på grunn av narkotika. Du kan lese mer om dette på Folkehelseinstituttet sine sider.