Dopaminmangel etter anfetamin inntak

Hvor lenge varer mulig dopaminmangel etter anfetamin inntak. (Halveringstid)
Er det noen sider som omhandler dette?
Har lenge vært i diskusjon med psykiatrien angående min sønn (45 år) angående hans talevansker og andre muskelbevegelser som har kommet etter lengre medisinbruk (antipsykotiske legemidler). Psykiatrien mender de skylles abstinense etter amfetaminbruk mens jeg mener de skylles medisin bruk.
Jeg tror vi er nå blitt enig om at hans plager skylles manglende dopamineffekt. men det er helt umuelig å ha en teknisk diskusjon og få utført en test, selv nå etter en i 10år har vårt klar over at en kan bli frisk fra Schizofreni ( tilleg kommer feildiagnose)
Er det noen som kan anbefales som ikker så indoktrinert.
NN

Mann, 77 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Viser til samtale.
Det er neppe noe fasitsvar på ditt spørsmål. Det kommer an på omfanget og varigheten av bruken. Du kan lese artikler som generelt omhandler ettervirkninger av rusmiddelbruk. De aller fleste misbruksstoffer stimulerer dopaminsekresjon eller forhøyer dets aktivitet, direkte eller indirekte. Langvarig bruk av stoffet fører til stadig dårligere stimulering av nucleus accumbens (hjernens «nytelsessenter») inntil den til slutt fullstendig opphører å skape eufori. Her er en artikkel om abstinens.
Som vi nevnte i samtalen, ta kontakt med Pasientforeningen og be dem om hjelp. Dersom du ikke får noe ut av det, kan du henvende deg til Pasientombudet i Vestfold.