Badtrip på hasj for 3 uker siden, nå har det plutselig begynt å komme tilbake

Jeg badtripa på hasj for 3 uker siden, og nå har plutselig det begynt å komme tilbake, hva skal jeg gjøre og kommer d til å være sånn for allltid?????

Mann, 16 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Hasj kan noen ganger utløse angstanfall. Symptomene du beskriver er helt vanlige hos personer som har opplevd «hasjangst». Det er ikke en permanent tilstand og du vil nok merke at ubehaget blir mildere for hver dag, og at den ubehagelige følelsen slipper taket. Det er ikke uvanlig at hasjutløst angst sitter i noen dager, og at det også kan komme tilbake i små glimt en stund etterpå. Det er ikke fordi du fortsatt er påvirket av stoffet, men fordi følelsen av redsel/angst kan være veldig ubehagelig for kropp og hjerne, og at det tar litt tid å bearbeide det.
Noen føler at det hjelper å snakke med noen om det de har opplevd, noen synes det føles godt å være sammen med andre mennesker og noen synes det er best å bare være i fred. Føl deg frem på hva som føles best for deg, å unngå ting som føles ubehagelig. Hvis det går lang tid uten at du føler deg noe bedre kan det være lurt å snakke med en lege for å være på den sikre siden.