Apodorm 5 mg

Hei, jeg har brukt Apordorm 5 mg over flere år. Begynte med 1/2 tabl., men bruker nå 1 tabl daglig. Dette hjelper meg mye, jeg føler jeg sover normalt. Jeg har lest at dette produktet ikke egentlig virker lenger etter så lang tids bruk, men dette er altså ikke min erfaring. Vil det beskrives som misbruk at jeg har gått fra 1/2 til 1 tablett gjennom disse årene?

Kvinne, 59 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er nok litt varierende fra person til person om slike tabletter slutter å virke. Hvis de fortsatt virker bra for deg, er jo det fint. Du har økt fra 1/2 til 1 tablett og det tyder på at du har fått noe mer toleranse. Slik sett har også du opplevd at produktet virker dårligere etter at du har brukt det en tid.
Din bruk er forøvrig ikke å anse som misbruk, men mer som en naturlig doseøkning. Misbruk handler mer om å bruke et stoff på en skadelig måte, og fortsette med denne bruke på tross av at en selv erkjenner at det er skadelig.