Alkohol + overdose

Hei. Jeg bare lurer av ren nysgjerrighet. Om man er veldig full og svelger feks 100 piller quetiapin og 50 sovetabletter e.l, vil man da føle noe? Tenker at vist man er veldig full sovner man jo fort, så vil man da bare gå fra en sovende tilstand til død eller vil man ha vondt? Skal på ingen måte prøve det, har bare lurt på det.

Kvinne, 18 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Det er store individuelle forskjeller på hvordan man reagerer på inntak av mange piller, enten det er sammen med alkohol eller ikke. Risikoen for overdose øker jo mer alkohol man har drukket. I mange tilfeller blir folk reddet, men kan i verste fall få varige skader på grunn av belastningen og dersom de har vært uten oksygen til hjerne over for lang tid.
Du kan  lese om forgiftning på Seroquel her. Når det gjelder sovetabletter, kommer det veldig an på hvilken type det er og hvor sterke de er.