Valium ( Stesolid ) Attentin ( Deksamfetamine )

Hei, har vært tidligere rusmissbruker’’ altså i aldeles sjeldent bruk. Har utskreven deksamfetamin å valium (stesolid) menn blir helt kokt i hode. Glemmer fort å detter ut hele tiden. Håper på å få nedtrapping på stesolid når ting roer seg menn er redd for hukommelse biten vill medvare i ettertid! Å det i seg selv gjør meg engstelig! Ønsker svar så fort som mulig! Såpass det roer. Vill ikke hive inn på mer en nødvendig!

Mann, 23 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Vi  er ikke medisinsk personale og kan derfor bare svare deg på generelt grunnlag. I henhold til Felleskatalogen kan Stesolid gi hukommelsestap. Men, om det er årsaken til at du opplever å være «kokt i hode» og glemmer fort er ikke godt å si. Vanligvis vil bivirkninger av medikamenter gå over når man slutter å ta dem. Du bør ta en prat med legen som foreskriver medisinene for å diskutere det som bekymrer deg, og finne en løsning. Lag en fornuftig plan for nedtrapping av Stesolid sammen med legen.