Typen dopet ned??

Hei! Kjæresten min var på landsstreffet med russ i Stavanger nå i helgen! Han sier selv han nesten ikke husker noen ting ifra ett visst tidspunkt (nattestid) natt til søndag. Etter dette så sliter han me søvnen, han hallusinerer, og er skikkelig «bort reist» fra sånn det er til vanlig. Vet ikke om stoffet enda kan sitte igjen, og om vi bør ta en sjekk..? (Er på 4 dagen idag)

Kvinne, 20 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Ja – det kan være lurt å ta en sjekk for sikkerhets skyld. Etter såpass mange dager er det ikke så stor sjanse for å finne spor av eventuelle stoffer i urinen/blodet, men det kan være verdt et forsøk likevel. Men – det er egentlig ganske uvanlig å bli dopet ned – ofte handler denne typen reaksjoner om at man drakk mer alkohol enn man tålte på det aktuelle tidspunktet. Hvor godt man tåler alkohol kan variere ut ifra dagsform, som jo endrer seg fra gang til gang. Men likevel kan det altså være greit å ta seg en sjekk – kanskje vil han få noen svar på den måten.