Subakutt overdose paracet

Har det for tiden litt vanskelig. Har historikk med selvskading (kutting og tabl), og går i behandling.
De to siste ukene har jeg periodevis tatt en del Paracet. F.eks 10-20stk 500mg pr dag i 3-4 dager, så opphold på 3-4dager, og så ny runde. Jeg merker at jeg blir kvalm etterhvert, men har ikke fått vondt i magen. Og kvalmen går over de dagene jeg ikke tar noe.
Skal til legen om 1,5uke. Bør jeg si ifra om dette da, selv om jeg ikke har fått vondt? Trenger man legebehandling hvis det har gått et par dager siden siste inntak?
Takk for svar!
Hilsen usikker dame

Kvinne, 40 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Du har inntatt store doser Paracet gjentatte ganger. For mye paracetamol kan forårsake leverskade, og tar du nok paracetamol til å forårsake leversvikt, kan dette være dødelig. Sjansen for leversvikt øker ved gjentatte overdoser.
Du spør også om du trenger legebehandling hvis det er gått et par dager siden siste inntak, og ja det gjør du.  Vi anbefaler deg på det sterkeste å kontakte Giftinformasjonen, 113 eller legevakt så raskt som mulig.
Vi minner forøvrig om at dette ikke er en akuttjeneste, og at det kan ta flere dager å få svar.
Håper det går bra med deg!