Spørsmål om overdose

Jeg trenger bare at noen skal høre på det jeg har å si og hvordan jeg tenker å gå bort. Gi gjerne varsel om denne metoden vil bringe langsome smerter eller raske smerter som går over før jeg dør.
Jeg hadde tenkt å sulte meg selv for en uke også miste søvn for noen dager. Etter det så hadde jeg tenkte på den siste dagen når jeg føler meg absolutt sliten å ta 15-20 Paracet og drikke ned 1-2 flasker med hostesaft også legge meg og håpe på at jeg er borte.
Vil dette fungere eller er det sjangs på at jeg kan ende opp med å overleve?

Kvinne, 22 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Vi hjelper ingen med å begå selvmord på RUStelefonen og orienter heller ikke om dødelige doser av medikamenter. På generelt grunnlag vi vi allikevel si at du risikerer å få alvorlige livsvarige organ-/leverskader og kan gå i koma.
Vi vet ikke hva som har skjedd i livet ditt som har gjort det så vanskelig at du ønsker å ta livet ditt. Vi vet heller ikke om du har oppsøkt hjelp for det som er vanskelig. De aller fleste mennesker vil en eller flere ganger i livet oppleve at det er så vanskelig at de vurderer å avslutte livet. Det kan for eksempel skyldes traumatiske hendelser, bekymringer og plagsomme tanker som fører til det. I slike situasjoner er det ikke uvanlig å føle seg ensom og veldig alene. Da kan tankene og følelsene bli så overveldende at problemet oppleves som umulig å løse. Noen ting er ekstra vanskelig å dele med andre, og det er kanskje de tingene det er ekstra viktig å dele.
Så selv om det kan være vondt å sette ord på og tenke på det vonde, hjelper det å dele det med noen. Snakker du med noen om det får du sortert tankene dine, og får støtte og råd. Kanskje er ikke situasjonen så uløselig som den virker, og du får hjelp til og finne veier ut av det du står i nå. Bare det at noen forstår og lytter til hvordan du har det vil kunne gjøre deg mer rolig, og kanskje gjøre at de vonde følelser blir lettere å bære. Ofte dømmer vi oss selv altfor strengt når vi er triste, andre kan også hjelpe oss til og se oss selv bedre.
Det er enkelt å komme i kontakt med noen å snakke med. Du kan ringe Mental Helse på tlf. nr. 116 123 eller Kirkens SOS på 22 40 00 40. Begge tjenestene er døgnåpne, gratis og anonyme hjelpetelefoner. Ringer du legevakten på 116 117 får du også akutt hjelp på psykiatrisk legevakt.