Pårørende tilbud i Bergen

Hei. Jeg lurte på om du visste om noen gode tilbud i Bergen for en som har vært og er pårørende av en far, mor og bror som alle er rusmisbrukere.

Kvinne, 38 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
• Bergensklinikkene har tilbud til alle pårørende av rusavhengige. Hver onsdag kan du som pårørende komme innom  i Vestre Torggate 11, mellom klokken 16:00 – 18:00. De har også flere tilbud, de kan du lese mer om her.
• Lisa-gruppene har egen gruppe for pårørende av rusavhengige.
• Akuttposten ved Haukeland universitetssjukehus opplever at mange pårørende tar kontakt med spørsmål om rus og hvordan de kan få hjelp. De tilbyr derfor samtaler med pårørende. Ta kontakt på 53 03 27 79 for å lage en avtale.
• Blå Kors Kompasset i Bergen tilbyr terapi og rådgivning til unge mellom 14 og 35 år som har foreldre med alkohol- eller andre rusproblemer. Tjenesten er gratis og du trenger ingen henvisning.
• Ivareta Bergen har Gratis drop-in-tilbud for pårørende onsdager, klokken 16:00 – 18:00. Sted: Vestre Torggate 11.