Nattevåk – kan jeg ta 5 mg oxynorm selv om jeg har tatt 7,5 imovane?

Kan jeg ta 5 mg oxynorm selv om jeg har tatt 7,5 imovane? Er postoperativ dag 4. Har kun brukt vimovo og Paracet etter operasjon da jeg Ofte blir urolig og stressa av opiater. Så gale at jeg takler smertene bedre ???? Men har lyst på ei smertefri natt med søvn????

Kvinne, 45 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Dette er ikke en akutt-tjeneste. Det kan ta flere dager å få svar. Når det gjelder blanding av Oxynorm  og Imovane, er dette noe du burde ta opp med legen som skriver det ut. I utgangspunktet skal du være forsiktig med å blande ulike dempende stoffer. Men det kommer an på mengde og på din allmenntilstand. I små mengder for en ellers frisk person skal det ikke være noen fare for forgiftning dersom du blander de to. Men som sagt, vi kjenner ikke til din tilstand og vil råde deg til å konferere med legen.